Kastrace Fíny s nepříjemnými komplikacemi, Micinka v novém domově, Mikešek zůstává

21.03.2015 21:10

Dobrý den,

opět jsem zde s aktualitami. Jelikož jsem se rozhodla své chovatelské plány odložit na neurčito a jelikož Fíňulka je kočička náruživá, rozhodla jsem se v měsíci únoru 2015 ke kastraci Fíny. Tato proběhla na klinice Vet Medica v Novém Bydžově u pana MVDr. Otčenáška. Bohužel, jak jsem později zjistila, pan doktor má své vlastní nestandardní postupy a Fíňulce po kastraci nedal do domácího ošetřování žádné léky(ani na bolest, ani ATB) ani žádné krytí rány, dle jeho slov je v pořádku, když si kočka ránu líže.

O cca 5 dní později po provedené kastraci se Fíny operační rána otevřela, stehy vyhnisaly a byla nutná reoperace, se kterou jsem ale už jela na jistotu na kliniku Zoovet do Hradce Králové...a díky této zkušenosti také už nikdy nikam jinam nepojedu...Fíny musela znovu na sál, pod narkozu, znovu řezat bříško, odstranit zhnisanou část, aby stehy držely...2 dny pobytu na klinice, z čehož jeden den byl na pohotovosti, jelikož se k večeru doma zhoršila, začala hodně pít a byla nesvá...můžu si donekonečna sypat popel na hlavu, že jsem věřila, že kastrace je dnes už tak banální operací, že jí zvládne kdejaký veterinář malých zvířat, kor veterinář s 25 letou praxí, jež si otevřel navíc novou kliniku...bohužel jsem se spletla, nedala na svůj vnitřní pocit a odnesla to Fíňulka zbytečným utrpením, dalším rizikem při použití narkózy a další bolestí...nesmím ani opomenout finanční stránku, kdy mě celkem vyšla kastrace kočky na 4500Kč!(místo obvyklých cca 2000Kč)

Pan MVDr. Václav Otčenášek, na jehož klinice první operace proběhla, jakékoliv pochybení odmítá, dohoda o úhradě nákladů smírčí cestou není možná a proto jsem byla nucena podat stížnost na veterinární komoru, neboť podání antibiotik po nitrobřišní operaci je dle pozdějších zjištění standardním postupem (nejen MVDr. Mazoch, soudní znalec pro oblast veterinárního lékařství), tedy jsem přesvědčena, že za svůj NESTANDARDNÍ postup by měl pan doktor Otčenášek zaplatit a dále postupovat standardně, aby nedošlo k situaci, kdy ohrozí tímto přístupem na životě další zvířata...

Výše uvedené je popisem dané situace a má být veřejnou stížností na postup pana doktora MVDr. Václava Otčenáška, nikoliv pomluvou, jak to on sám označuje.

Perlička na konec: Potkala jsem se po dlouhé době s jednou známou, jež vlastní kočičku a byla s ní cca 2 dny po reoperaci mé kočky Fíny v Hradci, na kastraci u pana MVDr. Otčenáška...kočka byla bez komplikací, zdravá...ale pan doktor se zřejmě ponaučil a kočička antibiotika do domácího ošetřování dostala...že by přece jen uznal chybu ???

 

Další zpráva je o něco veselejší, Micinka našla nový domov, paradoxně kousek od Přelouče, odkud pochází moje Fína:) Mikešek zůstává u nás, stal se u dětí tak oblíbený, že jeho cesta do světa není možná, nechci-li mít na svědomí pláč a stesk svých dětí. U Mikeška plánuji kastraci cca v průběhu léta.